Jak prowadzić profesjonalną korespodencję służbową w języku obcym?
Posługujemy się nimi w sytuacjach formalnych, rozmowach odbywających się twarzą w twarz oraz korespondencji, zarówno w tradycyjnej formie, jak i mającej miejsce w sieci. Istnieją ogólnie przyjęte, główne zasady prowadzenia korespondencji służbowej, zwane netykietą, które każdy z nas powinien znać, jeśli przyjdzie nam zmierzyć się z napisaniem wiadomości e-mail za pośrednictwem Internetu. Znajomość tych zasad może się okazać szczególnie przydatna, jeśli prowadzona przez nas korespondencja odbywać się będzie w języku obcym, stanowiącym kanał porozumienia, wymagający od nas znajomości koniecznych do użycia zwrotów grzecznościowych i formuł przyjętych w danym języku.
Trudności, jakie mogą Państwo napotkać w tworzeniu korespondencji w języku obcym
Nawet dobra znajomość języka obcego nie daje nam gwarancji, że będziemy w stanie swobodnie prowadzić korespondencję biznesową w języku obcym, dlatego jeśli mają Państwo wątpliwości, co stosowanych formuł grzecznościowych, czy ogólnie przyjętych zasad skutecznej korespondencji w języku angielskim lub niemieckim, dobrym rozwiązaniem może się okazać skorzystanie z usług profesjonalnego biura tłumaczeniowego, które skroi wszelkie wiadomości biznesowe adekwatnie do potrzeb Państwa firmy. Prowadzenie profesjonalnej korespondencji w języku obcym wymaga posiadania nie tylko znakomitej znajomości języka obcego, ale także słownictwa z zakresu handlu międzynarodowego, obowiązującego prawa oraz ogromnego wyczucia i posiadania kompetencji polegających na sprawnym argumentowaniu swojego zdania i przekonywania interlokutora.
Główne zasady prowadzenia profesjonalnej korespondencji w języku obcym
Sporządzanie pism w języku, który nie jest dla nas językiem ojczystym, należy podzielić na kilka etapów, każdorazowo pamiętając, by każde słowo lub zwrot, którego znaczenia nie jesteśmy pewni, sprawdzać w renomowanych słownikach. Końcowy efekt, jaki osiągniemy ma bowiem niebagatelny wpływ na kreowany przez Państwa firmę wizerunek Państwa jako partnera biznesowego. Jednym z pierwszych etapów jest konieczność zapoznania się z obowiązującymi w danym języku zwrotami grzecznościowymi oraz układem treści dokumentu. Należy także uwzględnić przy tworzeniu dokumentu o jego zwięzłość i przejrzystość, stosowanie znanych w danym języku skrótów. Musimy mieć przed oczami cel, jaki chcemy osiągnąć, dlatego korespondencja biznesowa powinna dotyczyć zwykle jednej ważnej dla nas sprawy i zawierać kompleksowe wiadomości, które pozwolą na podjęcie efektywnych działań. Istotnym jest akcentowanie najważniejszych kwestii i zakończenie wiadomości prośbą o ustosunkowanie się do niniejszej wiadomości po jej otrzymaniu.